Regulamin Dziecięcej Sekcji Ratowniczej „Kijanki”.
1. Dziecięca Sekcja Ratownicza „Kijanki” jest sekcją o charakterze rekreacyjnym działającą przy Oddziale Miejskim Śląskiego Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego w Chorzowie.
2. Sekcja prowadzi szkolenie dzieci w zakresie:
b) Nauki posługiwania się podstawowym sprzętem do nurkowania (ABC) – maska, fajka i płetwy (tylko na basenie podczas zajęć).
c) Podstaw ratownictwa wodnego, tylko w obszarach komunikacji z ratownikiem WOPR oraz przygotowania do uczestnictwa w kursie na stopień Młodszego Ratownika WOPR
d) Podstawowych zabiegów resuscytacji krążeniowo-oddechowej wg aktualnie obowiązujących wytycznych Polskiej Rady Resuscytacji.
3. Cele prowadzonej działalności szkoleniowej:
b) Wzmacnianie wewnętrznej motywacji dziecka podczas pracy nad doskonaleniem poszczególnych technik pływackich.
c) Doskonalenie umiejętności współpracy w grupie.
d) Kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo, zdrowie i życie ludzi uprawiających sporty wodne.
4. Warunkiem członkostwa w sekcji jest umiejętność pływania w stopniu podstawowym – sekcja nie prowadzi nauki pływania.
5. Zajęcia odbywają się w grupach podzielonych ze względu na umiejętności pływania:
b) Średnio zaawansowana
c) Zaawansowana
d) Przygotowująca do kursu na stopień Młodszego Ratownika WOPR
6. Sekcja zrzesza maksymalnie 60 dzieci w wieku do 13lat włącznie.
7. Decyzję o przyjęciu dziecka do sekcji podejmuje Kierownik Sekcji podczas zajęć wyznaczonych na nabór nowych członków.
8. Nabór nowych członków do Dziecięcej Sekcji Ratowniczej „Kijanki” prowadzony jest dwa razy w roku szkolnym – we wrześniu i lutym.
9. Rodzic zapisując dziecko do DSR „Kijanki” oświadcza, że dziecko jest zdrowe i może uczestniczyć w tego typu zajęciach rekreacyjnych. Zobowiązuje się również do informowania o wszelkich zmianach w stanie zdrowia dziecka
(stan po chorobie, operacji, choroba przewlekła itp.).
10. Rodzic nie może uczestniczyć w zajęciach, ale może być ich obserwatorem. Jeżeli rezygnuje z oglądania zajęć, musi pozostać w gotowości do odbioru dziecka w czasie trwania zajęć.
11. Zajęcia odbywają się w każdą sobotę (z wyjątkiem przerw świątecznych, ferii zimowych i letnich, itp.) od września do czerwca od 8.15 do 9.30. W szczególnych przypadkach godziny mogą ulec zmianie.
12. O wszelkich zmianach dotyczących ram czasowych zajęć (basen nieczynny, zmiana godziny itp.) członkowie Sekcji informowani są na zajęciach oraz za pośrednictwem strony internetowej www.kijanki-chorzow.pl
13. Przebywanie na terenie szatni basenu dozwolone jest przez 15 minut przed rozpoczęciem i 15 minut po zakończeniu zajęć.
14. Za rzeczy wartościowe pozostawione w szatni i na basenie Dziecięca Sekcja Ratownicza „Kijanki” nie bierze odpowiedzialności.
15. W trakcie zajęć członków Sekcji obowiązuje Regulamin Basenu MORiS Chorzów.
16. W trakcie zajęć członek Sekcji nie może posiadać na sobie pierścionków, łańcuszków, kolczyków, zegarków oraz innych rzeczy mogących stwarzać zagrożenie bezpieczeństwa.
17. Zasady odpłatności.
b) Rodzic zobowiązany jest do uiszczenia wpisowego (opłata jednorazowa) oraz regularnego wpłacania darowizn.
c) Opłata wpisowa wynosi 10zł.
d) Miesięczny koszt zajęć to 50zł.
e) Wszystkie opłaty tj. wpisowe i za poszczególne miesiące (z wyjątkiem lipca i sierpnia) należy wpłacać w następujących cyklach na konto OM WOPR Chorzów:
- do 31.10 wpisowe oraz za miesiące IX,X, XI, XII,
- do 31.01 za I,II, III
- do 30.04 za IV, V, VI.
Nr konta i tytuł wpłaty podany jest na stronie internetowej Sekcji w zakładce „składka”
www.kijanki-chorzow.pl/skladki
g) Nieuregulowanie opłaty na dany kwartał spowoduje skreślenie dziecka z listy członków Sekcji. Chęć ponownego uczestnictwa w zajęciach będzie wiązała się z rozpoczęciem procedury naborowej od początku.
18. Brak uczestnictwa dziecka w zajęciach (np. z powodu choroby) nie zwalnia z opłat. Nie podlega również zwrotowi wpłacona darowizna, w przypadku rezygnacji dziecka z zajęć w czasie danego roku szkolnego.
19. Członkowie regularnie wpłacający darowizny w danym sezonie, mają pierwszeństwo uczestnictwa w następnym sezonie. Warunkiem jest potwierdzenie osobiście przez rodzica chęci udziału dziecka w zajęciach najpóźniej do 3-ciej soboty września nowego roku szkolnego.
20. Rodzic dziecka ponosi odpowiedzialność finansową za wszelkie zniszczenia spowodowane przez dziecko.
21. Wpłacając wpisowe, rodzic deklaruje, że akceptuje powyższy regulamin.
22. Zapisując dziecko do DSR Kijanki rodzic wyraża zgodę na wykorzystanie wizerunku dziecka oraz danych w postaci imienia i nazwiska na potrzeby sekcji (strona internetowa, kronika, portale społecznościowe itp.).
Data i podpis rodzica/opiekuna prawnego dziecka/członka DSR Kijanki........................................................